מרכז המורים הארצי מוקם ומופעל בשיתוף פעולה של הטכניון – המחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים ואורט ישראל.
מטרתו העיקרית של מרכז המורים לקדם את המורים המובילים והמורים המלמדים בארבע המגמות הבאות: מכונות, אלקטרוניקה, מדעית טכנולוגית וביוטכנולוגיה. כדי להגשים את מטרותיו יפעל המרכז בשיתוף פעולה עם ארבעה המפמ"רים של ארבע המגמות אלה.
פעילויות המרכז:
כנס ארצי |
מרכז המורים למקצועות הטכנולוגיים יקיים כנס ארצי למורים המלמדים את המקצועות הטכנולוגיים.
מטרות הכנס:
- יצירת קהילה תומכת למורים המלמדים את המקצועות הטכנולוגיים
- הצגת מרכז המורים והקשרים בין המורים, המורים המובילים ומרכז המורים הארצי.
- הצגת חידושים טכנולוגיים – הנדסיים בפני קהילת המורים
- הצגת אפשרויות של פדגוגיות חדשניות במגוון המקצועות הטכנולוגיים.
בתכנון ובמעורבות בכנס הארצי יהיו שותפים אנשי מרכז המורים, המפמ"רים המתאימים, מנהל תחום הטכנולוגיה במשרד החינוך, מפתחי תוכניות לימודים, מרצים מהמחלקות להוראת הטכנולוגיה
הכנס ארצי לכל המורים המלמדים במגמות הטכנולוגיות בהם מטפל המרכז יתקיים בפסח.
במהלך הכנס יתקיימו הרצאות של מומחים מהאקדמיה ומהתעשייה בתחומים הרלוונטיים למגמות הטכנולוגיות, וכן יתקיימו מושבים מקבילים על פי תחומי עניין ספציפיים לכל מגמה. |
סדנאות |
מרכז המורים למקצועות הטכנולוגיים יקיים שבע סדנאות (אחת לכל התמחות במגמות הטכנולוגית שבהן המרכז מטפל: הנדסת מכונות, מערכות ייצור ממוחשבות, מערכות אלקטרוניות, מערכות מחשוב ובקרה, ביו רפואה, אוירו חלל, אינטליגנציה ורובוטיקה וביוטכנולוגיה) בהיקף של 28 שעות כל אחת..
מטרת סדנאות אלה היא עדכון המורים במקצועות הטכנולוגיים אחר השינויים המתרחשים הן בתחומי הטכנולוגיה וההנדסה, הן באמצעים הטכנולוגיים להעברת מקצועות אלה (תוכנות ומערכות חדשות) והן בתחום הפדגוגיה והדידקטיקה של מקצועות אלה.
היות ובכל המגמות הטכנולוגיות על התלמידים לבצע פרויקט אנו נתמקד השנה בסדנאות בהשבחת הכלים והמיומנויות של המורים בניהול פרויקטים תוך כדי התמקדות בתחומי התוכן הרלוונטיים להתמחויות במגמות השונות
תוכניות מפורטות של הסדנאות יגובשו עם המפמ"רים ועם מנהל תחום הטכנולוגיה במשרד החינוך. |
יזמות - וחשיבה יצירתית
|
|
קורס מורים מובילים למגמות הטכנולוגיות בחטיבה העליונה
|
קורס מורים מובילים למגמות הטכנולוגיות בחטיבה העליונה
תחום הוראת הטכנולוגיה עובר בעשור האחרון רפורמה בארצות רבות בעולם מבחינת התכנים הנלמדים, דרכי ההוראה, דרכי ההערכה והמיומנויות הנדרשות מהתלמידים. נקודות מפנה ראויות לציון בתחום זה במערכת החינוך בישראל :
1. דו"ח ועדת הררי "מחר 98" בשנת 1992, אשר כלל המלצות לחידושים ושיפורים בתחום תכניות הלימודים במתמטיקה ,מדעים וטכנולוגיה.
2. תוכנית הרפורמה בחינוך הטכנולוגי בשנת 2000, אשר כללה בניית מקצוע מוביל שלדי אחד, המהווה את הליבה
של כל מגמה ופתוח מגמות והתמחויות חדשות ומעודכנות, התואמות את צרכי האקדמיה והתעשייה.
3. דו"ח הועדה העליונה למדע וטכנולוגיה (דו"ח קני פרייס 2005) שעיקר המלצותיה עוסקות במיון המגמות ל- 3 סוגים: מדעית- הנדסית,טכנולוגית ותעסוקתית.
לאור מרכזיותו של נושא הכשרת המורים בקידום החינוך המדעי- הנדסי בחט"ע הוחלט במרכז המורים הארצי למקצועות הטכנולוגיים לקיים קורס למורים מובילים ורכזים במגמות האלקטרוניקה ומחשבים, מכונות ומדעית הנדסית בשנת תשס"ח בהיקף של 112 שעות.
מקום הקורס: טכניון, חיפה במחלקה להוראת המדעים והטכנולוגיה.
שעות: 16.00-19.00 , יום ג'
מועד פתיחת הקורס: פבואר 2008
מטרת על :
פיתוח מנהיגות חינוכית בתחום החינוך הטכנולוגי
נושאי הקורס:
הנושאים בקורס עוסקים בשלושה תחומים מרכזיים:
* ניהול והובלת שינויים במערכת.
* פדגוגיה בתחום הוראת הטכנולוגיה וההנדסה.
* חידושים טכנולוגיים בתחומי הטכנולוגיה וההנדסה |
|
|