סדנה חווייתית למורים ולאנשי צוות הוראה לגיבוש, להתחדשות ולהעצמה תוך מתן כלים לשיפור התקשורת הבין-אישית.
חיבורים מציעה לכם סדנה בת 3 מפגשים המוכרת לגמול.
במוקד הסדנה הרצון והצורך לחיות ולפעול – כמורה וכאדם, מתוך קשב, חופש וקבלה עצמית.
הסדנה נרקמה מתוך ראייה והערכה של עבודת המורה, מתוך היכרות עם הקשיים היום-יומיים עימם עליו להתמודד, ומתוך ההבנה ש"קבלת האחר, כבוד לזולת ותקשורת ללא אלימות" – כל אלה מתאפשרים רק כאשר אנחנו מקבלים את עצמנו בפחות שיפוט וביקורת, כאשר אנחנו מאפשרים לעצמנו חופש ביטוי ומרחב לגדילה. הדלק הנחוץ לנו להתחדשות ולרענון נמצא במרחב הזה, אותו נבדוק וניצור יחד.
הסדנה נערכת בהנחיית עמנואל לאור – מומחה לשפת הגוף, מרצה ומנחה סדנאות מזה 16 שנים בתחום ההתפתחות האישית והתקשורת הבין-אישית.
בשנים האחרונות מרבה עמנואל לעבוד עם ובתוך מערכת החינוך. עד מה רבה התועלת, ההעצמה והלמידה המתאפשרת במפגשים אלה, יעידו המשתתפים בעשרות בתי-הספר איתם עבד.
עמנואל למד משחק בניו-יורק ובאוניברסיטת תל-אביב, שיחק בתיאטרון לילדים ולנוער של אורנה פורת והשתלם בפסיכודרמה. הינו מספר סיפורים מומלץ ע" אומנות לעם; מטפל מוסמך בשיטה "מודעות דרך הגוף".
מלמד במכללת מדיסין התפתחות אישית, במכללת בית ברל, במכון הבינלאומי למנהיגות, במפעל להכשרת ילדי ישראל .
במגזר העיסקי – הדרכות והכשרות בחברות כמו YES,פרטנר, אלבריון, מלונות פתאל, בנק דיסקונט, ועוד.
ובמגזר הציבורי - בגופים כמו רפאל, משרד הביטחון, ההסתדרות, משרד החינוך, קופת-חולים כללית, הבטוח הלאומי ועוד.
אנחנו נוטים לחשוב על חינוך במונחים של תוצאות מדידות.
אבל חינוך הוא בראש וראשונה בנייה של מערכת יחסים.
כיצד ניתן לייצר, בתוך ביה"ס ובצוות המורים – אקלים בית ספרי מיטבי,
אקלים כזה שיאפשר ויזמן פתיחות וכבוד ואמון כבסיס למערכת יחסים בריאה ?
ואני יודע עד כמה רחוקה המציאות בשטח מן המצב הרצוי הזה.
אחד מן התפקידים החשובים יותר שלנו כמורים, כמחנכים וכהורים הוא לשמש
מראה נאמנה המשקפת את הילד ונותנת מענה לאחד מן הצרכים העמוקים ביותר
שלנו - הידיעה שרואים אותנו, מבינים ומעריכים אותנו כפי שאנחנו, באמת.
הסדנה נותנת דרכי התבוננות וכלים לשפר את יכולתנו להיות מראה כזו.
המפגשים טבולים בהומור ובתיאטרון ויוצרים חוויה מרתקת, מעצימה ומהנה !
תוכן המפגשים :
המפגש הראשון : שפת הגוף
תשומת לב והבנה של שפת הגוף מעצימה אותך כמורה וכאדם !
כיצד להבין ולהתקרב לילד עם אמפטיה וחיבור רגשי,
תוך שימוש בשפת הגוף כמפתח.
מה אני "משדר" לילדים כמורה ?
מה הן נקודות העצמה הייחודיות לך? ומה ניתן לשפר, וכיצד ?
המשוב האישי וחשיבותו בבנייה של אמון ובחיזוק הדימוי העצמי.
המפגש השני : הקשבה
הקשבה מחייבת קשב,קודם כל לעצמך.
נאפשר לעצמנו להיות יותר ולחשוב פחות וגם להגיב ממקום שלא תמיד יודע,
וגם ליהנות מכל החגיגה ! נחפש מהי עבורנו הכלה וקבלה...
המפגש כולל תהליך של דמיון מודרך.
המפגש השלישי : תקשורת בין-אישית
גיבוש הצוות דרך הפעלה ותרגילי תקשורת פשוטים,
יצירה של אווירה פתוחה, מאפשרת ומקבלת.
אימון בנתינה ובקבלה של משוב מעצים.
סימולציות של מצבים בעייתיים וטעונים בין מורה לתלמיד
ובין מורה להורה. כיצד ניתן להפוך את שדה הקרב לשדה של קרבה !