"שילוב טכנולוגית מחשב בהוראה שמאפשר למידה מרחוק נעשה מקובל יותר ויותר במערכת החינוך בכלל, ובמוסדות להשכלה גבוהה בפרט". כך אומרים יצחק גילת ורחל שגיא מיחידת המחקר במכללת לוינסקי לחינוך. במכללת לוינסקי גדל מספר הקורסים המקוונים מאחד בלבד בשנת 2000 ל- 95 בשנת 2004. עוד מציינים השניים כי "שילוב זה מעורר שאלות הן לגבי היעילות של התשומות (איך ללמד) והן של התפוקות (תוצרי הלמידה והישגי הסטודנטים)". גילת ושגיא חשפו סקר מעקב אחרי עמדות ותפיסות סטודנטים, שבוצע במכללת לוינסקי במשך שלוש שנים (2002-2004). המעקב נעשה באמצעות שאלונים, שמולאו על ידי 480 סטודנטים, אשר השתתפו בקורסים בלמידה מרחוק. 70% מבין המשיבים ב- 2004 (סטודנטים בשנה ד`) השתתפו במשך לימודיהם בקורסים בלמידה מרחוק. רמת השליטה ביישומיי מחשב של סטודנטים בשנת 2004 גבוהה מאשר רמת השליטה בשנים 2002 ו- 2003. נמצאו שלושה דפוסים של העדפות של שילוב למידה מרחוק; 15% ציינו כי הם מעדיפים שילוב מוגבר; 60% ציינו כי הם מעדיפים שילוב מאוזן; וכ- 25% ציינו שהם מעדיפים למידה פנים אל פנים. דפוס זה נשאר יציב בשלוש השנים. עוד נמצא, כי יתרונות הלמידה מרחוק נתפסים גבוהים יחסית לתפיסת החסרונות בכל שלוש השנים. המרכיבים שנתפסו כתורמים ביותר ללמידה: המידע המקושר מהאתר לאתרים אחרים ברשת, ומידע שהוכנס לאתר על ידי המרצה. מן הסקר עולה בעיקר, כי סטודנטים המעדיפים למידה מרחוק מגלים תפיסה יותר קונסטרוקטיביסטית של למידה, כפי שבאה לידי ביטוי במכוונות פנימית ללמידה ובתפיסת תפקיד המורה כמתווך של ידע. החוקרים ממליצים לאור המחקר, כי מסלולי הלימוד במכללה צריכים לכלול שילוב מוגבר יותר של למידה מרחוק.