מחקר, שערכו חוקרים באוניברסיטת בול באינדיאנה, ארה"ב (Ball State University), מצא כי מורים רבים אינם ישנים מספיק בלילה, מה שמשפיע כנראה על איכות ההוראה שלהם. על כך מדווח המגזין Teacher Magazine. על פי הכתבה, 43% מהמורים שהשתתפו במחקר ציינו כי הם ישנים בממוצע 6 שעות ואף פחות מזה מידי לילה. כמחצית מהמשתתפים הודו, כי הם נעדרים מביה"ס או עושים טעויות בשל מחסור רציני בשינה רציני. כמעט רבע ממשתתפי המחקר סברו כי כישורי ההוראה שלהם נפגעו בשל המחסור בשינה.
במחקר השתתפו 109 מורים מאינדיאנה. המחקר אמנם לא בדק כיצד משפיע חוסר השינה על ביצועי המורים, אולם החוקרים משערים, בהתבססם על ידע שנאגר לגבי הקשר שבין חוסר שינה וביצועים במקומות העבודה, שההשפעה על איכות ההוראה היא משמעותית. לדבריהם, קיים סיכון גבוה כי מורים "ישנוניים" ישגיחו פחות טוב על התלמידים ממורים עירניים, ויספקו הוראה ברמה נמוכה.
המחקר מצא כי מורים ישנים בלילות בממוצע פחות מאשר בעלי מקצועות האחרים. השיעור הממוצע של בוגרים אשר ישנים 6 שעות ופחות בלילה באוכלוסייה הכללית הוא כ-33%. החוקרים מייחסים חלק ניכר מבעיות השינה של המורים למתח שמלווה את עבודתם, הנגרם מהצורך בתכנון השיעורים ובמתן ציונים, הדאגה לתלמידים ועוד. המחקר מצא גורם נוסף לחוסר בשעות שינה - 45% המורים עבדו בעבודה חלקית נוספת, כנראה בשל השכר הנמוך בהוראה. על פי המחקר את המורים שאינם ישנים מספיק ניתן לחלק לשתי קבוצות; מורים אשר בשל מחויבות יתר לעבודתם ולצרכי המשפחה אינם מצליחים ךהגיע למיטה לפני 12 בלילה, ומורים אשר מגיעים בשעה סבירה יותר למיטה, אבל בשל תחושת הלחץ והדאגות מתקשים להירדם.