21/11/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

תאטרונוער- בהנהלת לביאה קסטרו

              

 

תאטרונוער הינו תאטרון מקצועי מסוג אחר שעוסק בנושאים חברתיים, ערכיים וחינוכיים.

התאטרון הוקם לפני כ- 15 שנה ע"י לביאה קסטרו, אשת חינוך ובעלת תואר בחינוך ובדרמה.

התאטרון עוסק במגוון רחב של נושאים לגילאים השונים, תוך התעמקות במערכות היחסים, בדילמות ובקונפליקטים המאפיינים כל גיל וכל אוכלוסיה.

 

את מפגשי התאטרון מנחים פסיכולוגים בכירים המתמחים במגוון הנושאים בהם עוסק התאטרון ואשר עברו הכשרה מיוחדת לעבודה מול קהל תוך שימת דגש על יצירת דיאלוג עם הקהל, שיתופו בדיון, מתן ביטוי רחב לשאלות והערות העולות במהלך המפגש והעלאת אפשרויות לפתרונן.

השחקנים הינם שחקנים מקצועיים, בוגרי בתי ספר למשחק, בעלי יכולות דרמתיות וקומיות ויכולת אלתור גבוהה, אשר עברו הכשרה לאופיו המיוחד של התאטרון.

קטעי התאטרון נכתבים ע"י כותבים מקצועיים ומומחזים כך שיציפו וידגישו את הקונפליקטים העולים
מכל נושא.

למרות העיסוק בנושאים רציניים מוגשים קטעי התאטרון
עם המון הומור, תוך מבט מוגזם על הסיטואציה במטרה להדגיש את חריפותה או לחילופין את הגיחוך שבה.
בחלק מקטעי התאטרון עולים מתנדבים מהקהל אשר מצטרפים לשחקנים ומשתפים איתם פעולה על
הבמה - דבר הבא לתת מימד נוסף לאותנטיות
של ההתרחשות הבימתית.

 

באמצעות השימוש בדרמה יוצרת לביאה קסטרו כלי עבודה ייחודי ויוצא דופן הן ברמה של העברת תכנים לימודיים או חינוכיים והן ברמה חוויתית, מעוררת הזדהות ומלאת עוצמה רגשית. מפגשי התאטרון משתלבים בדגמים שונים של ימי עיון, כנסים או מפגשים אינטימיים  כאשר הנושאים העולים נבחרים בהתאם לדרישת הגורם המזמין.

 

התיאטרון מציג:

 

  • מפגשים לתלמידים, הבאים לתת מענה לבעיות חברתיות וערכיות- ממניעת אלימות וסמים ועד עיסוק בזהות היהודית והישראלית.
  • מפגשים להורים בנושאים חינוכיים, תוך חיזוק הקשר 'הורה- ילד'.
  • מפגשים למורים, המטפלים בשיקום וחיזוק הסמכות המורית.

 

התאטרון מגיש גם 2 הצגות לתלמידים העוסקות באלימות בין בני נוער ("החורשה"),

באלימות מינית ("אהבה עיוורת").

 

 

התאטרון הופיע וקצר הצלחה באלפי מופעים בכל רחבי הארץ.                                     

נשמח לתת לכם את רשימת הלקוחות המרוצים והממליצים שלנו.

 

"החורשה "

 

 

הצגת הנוער  ה"חורשה"  מועלת בפני תלמידים כבר למעלה מ10 שנים בהצלחה רבה.

לאחרונה שוכתבה ושונתה בהתאם לשינויים ההתנהגותיים וערכיים בקרב בני הנוער,
ועל פי מודלים מחקריים בתחום הפסיכולוגיה החינוכית.

 

 

זהו סיפורם של חמישה חברים המבלים יום שיגרתי ב"חורשה".

השעמום, הריקנות וחוסר המעש מובילים אותם לצורך ב "ריגושים".

התוצאה: "משחק העוזר". משחק מרגש אך גם בלתי הפיך בתוצאותיו.

משחק זה מאפשר להמציא משימות, ועד כמה שיותר מגרדות את

המגבלות, ועל ה"עוזר" לעזור בביצוען.

בין המשימות: עישון ג'וינט, השפלה, שתיית אלכוהול, אלימות

ולבסוף המשחק "נשימה אחרונה" שמביא את אחד החברים

לחוסר הכרה.               

               

 

בסוף ההצגה מתנהל דיון עם התלמידים בנושאים שהועלו בהצגה.

ההצגה והדיון הם מפגש ייחודי בו התלמידים נוטלים חלק פעיל ביצירת העלילה וניתנת להם את האופציה לשנות את הסוף המר בסיפור.

 

מרכיבי ההצגה:

כ- 50 דק' הצגה.

 

דיון עם אחד השחקנים שמעלה את הנושאים הבאים:

האם מהלך ההצגה מוכר לכם ?

מה קורה בשעות הפנאי ?

אילו משחקים מסוכנים אתם מכירים ?

מי אחראי, אם בכלל, לתוצאות ?

 

התוצאה: "אפשר גם אחרת" !

כל אחת מהדמויות יכלה למנוע את התוצאות הקשות של המשחק, כי…

איך יכולה כל אחת מהדמויות לפעול אחרת ?

אימפרוביזציה  עם השחקנים והתלמידים  המעלה לדיון תנהגויות שיכלו

למנוע את ההתנהלות הטרגית של ההצגה.  

 

משך הדיון כ- 30 דק'.

 

*ניתן לקבל ערכת הפעלה בכיתות כהכנה להצגה וכעיבוד אחרי ההצגה.

 
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך