21/11/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

hi skills - שיפור לימודי מתמטיקה, חשבון ושפה


                 
                          שיפור לימודי מתמטיקה, חשבון ושפה   

אנו ב - Hi Skills  מאמינים כי לכל ילד יש פוטנציאל טבעי להצליח אם רק מספקים לו את הכלים המתאימים וממקמים אותו בדרגת הלימוד המתאימה ליכולתו.

 

מטרתנו לסייע למוחות המתפתחים לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם.

 

שיטת Hi Skills  עוסקת בפיתוח הישגים ע"י בניית יסודות מוצקים. באמצעות השיטה התלמידים רוכשים מיומנויות למידה לכל החיים, וכתוצאה מכך ביטחון ומשמעת עצמית.

 

השיטה המיוחדת מיושמת לשיפור ביצועים במתמטיקה ובשפה.


 

שיטת Hi Skills במתמטיקה

הישגי תלמידי ישראל במתמטיקה רחוקים מלהיות מספקים.

במבחן השוואתי בינלאומי למתמטיקה לתלמידי כיתות ח' , מוקמה ישראל במקום ה -28 מתוך 38 מדינות, בין תאילנד לתוניסיה.
רק 5% מהתלמידים הישראלים הצטיינו במבחן, לעומת שנת 1964, בה תפסו תלמידי ישראל את המקום הראשון במבחן הבינלאומי.

במבחן משוב לתלמידי כיתות ח' שנערך בארץ השיגו התלמידים ציון ממוצע "מספיק" .

במבחן ארצי שנערך לתלמידי כיתות ד' – ו' מ- 282 בתי ספר בארץ - רק 38% מתלמידי כיתות ו' קיבלו ציון הגבוה מ 80, ולעומת זאת 30% ממסיימי בי"הס היסודי קיבלו ציון 60 ומטה.


למי התוכנית מתאימה?

התוכנית מתאימה הן לילדים המעוניינים לסגור פערים ולשפר ציונים במתמטיקה והן לילדים בעלי זיקה למצויינות, המעוניינים להחשף לאתגרים חדשים.

מהוא סוד ההצלחה?
 
שיטת Hi Skills מתבססת על מתודולוגיות שונות שפותחו במזרח הרחוק ובמזרח ארופה, ומיושמות  בהצלחה מרובה גם בארה"ב ובקנדה. עם כניסת השיטה לישראל הושם דגש מיוחד על התאמת התכנים לתלמידים בארץ.

הפוטנציאל ומימושו

לכל ילד יש פוטנציאל טבעי להצטיין, אם רק מספקים לו את הכלים המתאימים וממקמים אותו בדרגת הלימוד המתאימה ליכולתו.
מימוש הפוטנציאל באמצעות שיטת
Hi Skills מקדמת את התלמיד ע"י:

  פיתוח יסודות חזקים במתמטיקה

  פיתוח מיומנויות לימוד עצמאי

  הקנית יכולות לישם ולפתח מיומנויות בסיסיות לכלל תפיסה רחבה ומעמיקה

  שיפור כושר הריכוז וחיזוק הביטחון העצמי.

הרציונאל

נקודת המוצא של שיטת Hi Skills היא שהמתמטיקה היא רצף היררכי הבנוי משלבים ותתי שלבים, שליטה בכל שלב ברצף מהווה תנאי הכרחי ללימוד השלב הבא.
בשיטת
Hi Skills קיים ניתוח מדויק של מיקום התלמיד ברצף ובקרה על כל שלב ושלב, כך שלא נוצר מצב של "גרירת" הקושי משלב כלשהו לשלבים הבאים, ובכך נמנעת יצירת פערים.
כל ניסיון להתמקד בלימוד נושא מסוים בטרם
הופנמו הנושאים הקודמים ברצף, יגרום לתלמיד להתקל ביותר כשלונות, ובעקבותיהם, בתחושת תסכול וחוסר אונים.
כך, לדוגמא, תלמיד ידע לפתור תרגילים בנושא שברים פשוטים רק אם הוא שולט שליטה מלאה בשלבים הקודמים, כלומר - בכפל וחילוק וכמובן בחיבור וחיסור.
באותה מידה, תלמיד המתקדם ברצף
מעל הרמה הנדרשת , יוכל באמצעות שיטת Hi Skills להמשיך ולהתקדם, ולהגיע לביטוי מלא של יכולתו הגבוהה.


 אבחון ומיקוד

 
בשלב הראשון נעשה אבחון שמטרתו לבדוק את המיומנויות, את רמת החשיבה הכמותית ואת סגנון הלמידה. על סמך המבדק נבנית לכל תלמיד תוכנית לימודים יחידנית המורכבת מחומרי למידה יחודיים.


מתקדמים צעד אחר צעד


המורים במרכז מנחים את התלמיד באופן אישי ע"י הקנית חומר חדש ותרגולו, ומחזקים את ביטחונו ביכולתו.
מנקודת ההתחלה שלו התלמיד עובד ומתקדם צעד אחר צעד, בשיטת
לימוד תוך עשיה, תוך שימת דגש על השלמת כל משימה במסגרת הזמן המוקצה לה, שליטה מלאה בחומר מהווה תנאי הכרחי למעבר לשלב הבא.
התרגול
וההתנסות בהצלחות חוזרות ונשנות, יהפכו את המתמטיקה לחוויה מאתגרת עבור התלמיד, ובמקביל לרמתו הלימודית, ישתפר גם בטחונו העצמי.


התוכנית והמחשב


לצורך יישום יעיל של השיטה פותחה תוכנת מחשב המכילה מאגר אינסופי של משימות ותרגילים לכל שלב ברצף היהררכי. מהלך ההתקדמות וההישגים של התלמיד מוזנים למחשב ומאפשרים מעקב שוטף אחר התקדמותו. המחשב מאפשר ניתוח הישגי התלמיד ע"פ מתאם בין רמת הידע ומיומנות הביצוע.


 
כיצד בתבצעת התוכנית באופן מעשי?


שיטה Hi Skills מיושמת במרכזי למידה הסמוכים למקום המגורים, בהנחיית מורים  מיומנים המומחים בשיטה ובאווירה נעימה ותומכת.
התלמיד מגיע למרכז פעם בשבוע. הפעילות מתקיימת במשך 60 דקות. בסיומה התלמיד מקבל משימות, אותן עליו לבצע במשך דקות ספורות בכל יום.
חשוב לדעת!! המשימות אינן נכפות על התלמידים אלא ניתנות בעצה אחת איתם. במטרה להפנים את החומר הנלמד. כמות התרגול משתנה מתלמיד לתלמיד על סמך הפוטנציאל שלו. כל תלמיד לומד להכיר את עצמו ולדעת מה נדרש ממנו כדי להפנים את החומר הנלמד.

המשך קריאה:

§         מתמטיקה כשפה

§         עקרונות בהוראת מתמטיקה 

§         תוכנית לימודים במתמטיקה

§         שאלות ותשובות

 

השיטה: כישורי שפה

למי התוכנית מיועדת?

התוכנית מיועדת לתלמידים בגן חובה וכיתות א' – ט' המעוניינים לשפר הישגים וכישורי למידה.

מה מטרות התוכנית?

טיפוח אוריינות וכישורים אקדמיים

פיתוח כישורי למידה , ללמוד כיצד ללמוד- כלים ואסטרטגיות

  • לארגון סביבה לימודית
  • לניהול זמן
  • לסיכום חומר ולהכנת שיעורי בית
  • להכנה לבחינות ולביצוע מבחנים

מדוע נערך מיפוי?

בתחילת הפעילות נערך מיפוי. מטרת המיפוי הינה לבנות תכנית לימוד יחידנית (תל"י) על בסיס הכשרים האקדמיים. המיפוי אינו מהווה תחליף לאבחון דידקטי כיוון שלא נערכת בדיקה של המנגנונים העומדים בבסיס היכולות האקדמיות (זכרון, קשב, פונולוגיה ושיום, וכו').

העקרון, הנתמך בספרות העוסקת בתחום, קובע כי יש לבנות תוכנית התערבות על סמך הביצוע ואז לבדוק RTI (Response to Intervention), קרי, את התגובה או השיפור בהישגים לאחר מתן ההתערבות. 


מה בודקים במיפוי?

§         שטף ודיוק בקריאה.

§         יכולות כתיבה והבעה בכתב.

§         יכולות כתיב ואיות

§         הבנת הנקרא

§         דקדוק  ולשון עברית

§         אסטרטגיות למידה

 

לתלמידי גן חובה וכיתה א' נבדקים  גם אוצר מילים וסמנטיקה וכן מידת הבשלות של המנגנונים האחראים לרכישת הקריאה.


בנוסף נבדקים התחומים הבאים:

  • מידת המוטיבציה, רמת אקטיביות בתהליך הלמידה, רמת הקשב, יכולת הבנת הוראות, ידע עולם, דמיון, יצרתיות וחשיבה כללית
  • דימוי עצמי, בטחון עצמי
  • הרגלי למידה והתארגנות ללמידה

 ומה אחרי המיפוי?

מתחילים לעבוד עם התלמיד לפי תוכנית הלימודים היחידנית שנקבעה הכוללת חומרים יחודיים. ההוראה נערכת בקבוצות קטנות בהנחיה אישית וקבוצתית תוך קיום מעקב  ובקרה שוטפים אחר התקדמות התלמיד.


לחץ לקריאת שאלות ותשובות נפוצות באתר 

 

שלח דואר
הראה טלפון
שם איש קשר: הי סקילס
כתובת האתר: http://hi-skills.com/

השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך