בשנת הלימודים הקרובה תקום במכללת אורנים מגמה חדשה להכשרת מורים בעלי מומחיות לשילוב לקויי שמיעה בבית הספר הרגיל. בשנים האחרונות חלה התפתחות טכנולוגית בתחום חיזוק יכולת השמיעה אצל ילדים בעלי לקויות שמיעה, ושימוש מוגבר בשתל השבלולי (המושתל אצל ילדים לקויי שמיעה בגיל שנה).
כתוצאה מכך, גדל והולך מספרם של ילדים בעלי ליקויי שמיעה, הרוכשים יכולות שפה ודיבור, המאפשרות להם להשתלב במסגרות החינוך הרגילות. עד גיל בית הספר עובדים קלינאי תקשורת עם הילדים המושתלים על הטמעת השתל והשימוש בו. תפקידם של קלינאי התקשורת מסתיים בגיל 6, שבו קופות החולים מפסיקות את המימון לטיפול זה.
למרות ההצלחה של השתלים ויכולתם של המושתלים ליצור שפה ולקיים תקשורת, סבורים העוסקים בתחום, כי ילד לקוי שמיעה המשולב במסגרת חינוכית רגילה, עדיין נתקל בקשיים משמעותיים הנובעים מנכותו. ל מנת להשתלב בהצלחה במסגרת החינוכית הרגילה, זקוק הילד למורה בעל ידע והבנה לקשייו ולצרכיו המיוחדים, אשר יהיה מסוגל לתת מענה אישי לתכנים הלימודיים ולקשיים החברתיים.
במכללת אורנים הוחלט, כי הכשרת מורים לחינוך מיוחד עם מומחיות לשלוב תלמידים ליקויי שמיעה הינה צורך חיוני, כדי שתלמידים אלו, שמספרם, על פי נתוני משרד החינוך מגיע ל-1,600, יקבלו סיוע לימודי וחברתי הולם, ובאופן שוטף.
המגמה שתיפתח במכללת אורנים, תקנה לבוגריה יכולת בנייה ויישום של תוכניות התערבות, הנגזרות מהצרכים היומ-יומיים של תלמידים בעלי לקויות שמיעה ויכולת גישור וסיוע למורים ולמטפלים, המעורבים בשיקום תלמידים אלו. הלימודים כוללים הקניית ידע תיאורטי ויישומי בתחום מערכת השמע, שיקום השמיעה, מערכת הדיבור, פונטיקה, בקיאות בשפת הסימנים, הכרת קהילת החרשים, הכרת חומרים מתורגמים לשפת החרשים, הכרת ההיבטים החברתיים פסיכולוגיים של ילדים, כולל עבודה עם ההורים. ההכשרה נעשית בשיתוף עם בתיה"ס שבהם לומדים ילדים לקויי שמיעה. ההכשרה משולבת במסגרת לימודי תעודה בלקויות שמיעה, שמאפשרת התפתחות לתואר שני בתחום ליקויי שפה ותקשורת.