המכללה האקדמית בית ברל תפתח בשנה הבאה תוכנית
לימודים לתואר שני בחינוך במסלול
"ליקויי למידה: הערכה והתערבות חינוכית".
בבסיס התוכנית עומדת התפיסה, כי שילוב של ילדים בעלי צרכים מיוחדים, ובכללם תלמידים עם ליקויי למידה, במערכות חינוך רגילות הוא צורך אנושי וחברתי, כמו גם ערך חינוכי.
כדי לממש תפיסה זו יש להכשיר אנשי מקצוע, בעלי ידע תיאורטי וידע מעשי פרקטי, שיידעו איך ניתן לשלב תלמידים אלה, באופן שייתן מענה מרבי לצורכיהם הייחודיים.
משתתפי התוכנית יוכלו להתעמק בנושא ליקויי הלמידה, להבין את המורכבות שלו, להתעדכן בחומר מחקרי עדכני. כל זאת, על מנת לרכוש כלים להערכה של תפקודי למידה של התלמיד, ולהכנת תוכנית התערבות חינוכית מותאמת לצרכיו הייחודיים.
בוגרי התוכנית יוכלו סייע למורים להתמודד עם התלמיד עם ליקוי הלמידה המשולב בכיתה הרגילה. התוכנית אושרה לפרסום ולהרשמה על ידי המועצה להשכלה גבוהה. הלימודים מקנים תואר שני (M.Ed ) בליקויי למידה: הערכה והתערבות חינוכית.
הלימודים בתוכנית הם בהיקף כולל של 23 ש"ש, ויתקיימו יומיים בשבוע במשך שנתיים.
התוכנית מיועדת לבעלי תואר ראשון בחינוך מיוחד, חינוך והוראה, פסיכולוגיה, ייעוץ חינוכי ומקצועות פארא-רפואיים, שהם גם בעלי תעודת הוראה. ת
לתוכנית יתקבלו בוגרי תואר ראשון בציון 85 לפחות, תעודת הוראה וניסיון של שלוש שנים לפחות בהוראה או בעבודה חינוכית–טיפולית עם ילדים ונוער בעלי צרכים מיוחדים. כמו כן יידרשו עמידה בדרישות ועדת קבלה (בכתב ובעל-פה) וציון 80 לפחות בסטטיסטיקה ובשיטות מחקר.
לאתר המכללה האקדמית בית ברל: לחצו כאן