המרכז הלאומי לסטטיסטיקה בחינוך בארה"ב (IES) פרסם השבוע דו"ח המנתח את הפערים בהישגים בין תלמידים לבנים ותלמידים שחורים, על פי תוצאות מבחני ההערכה הלאומיים במתמטיקה ובאנגלית ( NAEP - National Assessment of Educational Progress). המבחנים נערכו בכיתות ד' ו-ח' בבתיה"ס הציבוריים בארה"ב, בשנת 2007.
על פי הדו"ח, ההישגים במבחני ההערכה במתמטיקה היו הגבוהים ביותר מאז 1990 בקרב תלמידים לבנים ושחורים כאחד. 1990 הייתה השנה הראשונה שבה התקיימו המבחנים. גם בקריאה היו תוצאות המבחנים בקרב תלמידים לבנים ושחורים גבוהות, לעומת מרבית השנים הקודמות שבהן התקיימו מאז 1992. מניתוח תוצאות המבחנים גם עולה, כי הפערים בהישגים בין תלמידים לבנים לשחורים בארה"ב הצטמצמו. עם זאת, התלמידים הלבנים עדיין מובילים בהישגיהם במבחנים בשני התחומים.
כך, למשל, במבחנים במתמטיקה ובקריאה בכיתה ד', הציון הממוצע של התלמידים הלבנים גבוה ב- 26 נקודות מהציון הממוצע של התלמידים השחורים, בסולם ציונים שבו ניתן היה להגיע ל-500 נקודות.
לדו"ח המלא