עמותת קדמה היא ארגון שמטרתו לחולל שינוי חברתי בדרך של חינוך. קדמה פועלת כדי לשבור את מעגל הכישלון של בני נוער וצעירים משכונות המצוקה ועיירות הפיתוח: מודל קדמה לתיכון עיוני בקהילה הוא מודל ייחודי במפת החינוך בישראל - תיכון עיוני מלא, המוביל לתעודת בגרות מלאה וללימודים גבוהים, הממוקם בתוך שכונת מצוקה והמיועד לתלמידי השכונות. לצעירים/ות אחרי צבא, קדמה בונה תשתית להשכלה גבוהה כדי להגדיל את מספר האקדמאים משכונות המצוקה ומעיירות הפיתוח.
קדמה רואה במורים ובמחנכים את המשאב היקר ביותר של בית הספר, ומשקיעה משאבים רבים בפיתוח יכולתם לחולל את השינוי הנדרש בהישגי תלמידיהם. העמותה תומכת מזה כ-15 שנה בתיכון קדמה בירושלים, מפתחת תכניות לימוד ייחודיות וכן מערכים להכשרת מורים ומחנכים.
אנו מזמינים אתכם לקרוא עוד על הפרויקטים השונים שלנו, שמטרתם לסייע לבני נוער וצעירים נוספים משכונות המצוקה ומעיירות הפיתוח לזכות בחינוך איכותי, שהוא המפתח ליצירת שוויון בחברה הישראלית.
מחנכים מובילים שינוי - להפוך את האתגר לפרקטיקה
השתלמות מורים כמחנכים, לעתים קרובות מדי אנו ניצבים לבד מול כיתה שלמה ונדרשים להתמודד עם תלמידים מרקעים וצרכים מגוונים, הורים, מורים מקצועיים, דרישות סותרות, טונות של צרכים ואתגרים, מבחנים, בגרויות, שכולם דורשים זמן פניות וכלים.
למרות המורכבות והעובדה שמחנכים הם הכוח המרכזי בבתי הספר, לא קיימת כמעט הכשרה מסודרת לתפקיד המחנך. הרבה פעמים, בלחץ היומיומי, מחנכים עסוקים בביורוקרטיה, מתן עונשים ובהישרדות ולמעשה מפספסים את התהליך החינוכי המשמעותי.
עמותת קדמה מציעה לכם, מחנכים ומחנכות כיתה, השתלמות מאתגרת הבאה לקדם ולתמוך בעבודתכם החינוכית, לסייע לכם לפתח יכולות בינאישיות, קבוצתיות ומנהיגותיות, ולהפוך את התהליך החינוכי לחוויה משמעותית ומעצימה.
נושאי ההשתלמות
- המחנךת כמקדםת אקטיביות ויוזמה בקרב תלמידים
- המחנך כסוכן שינוי אישי וחברתי וכשותףה למסע של תלמידיוה
- בירור מושגי יסוד (שייכות, ערכים, שאיפות) ומתן משמעות רלוונטית בקונטקסט עכשווי של התלמידים
- הפיכת המחנך למשמעותי ומעצב בחיי התלמידיםות ובהעצמת היכולת המשותפת להגשמת מטרות ושאיפות הלכה למעשה
- פתיחה מחדשת של שאלות ודילמות חינוכיות וערכיות ליצירת אלטרנטיבות פורצות דרך מעבר לידוע, מקובל ו"מובן מאליו"
- חיזוק אחריות ובעלות משותפת של תלמידים, מורים והורים כחלק ממערכת לטובת התלמידה
לפיתוח יחסים הדדים בין תלמידים והוריהם להפחתת ניכור ואלימות
- למידה של כלים יישומיים להתמודדות והתגברות על קשיים תוך זיהוי ושימוש במשאבים קיימים (לבנות על יכולות וסיכויים לעומת לקויים וקשיים, שאיפות גבוהות לעומת ייאוש ודשדוש, אמונה ותקווה לעומת ויתור ומבוי סתום)
- דיאלוג בגובה העיניים, מכבד והדדי וקשר עם תלמידים כמנוף להצלחה ממשית
- בניית קבוצת שייכות לבירור, עיבוד ועידוד בהתגברות משותפת על קשיי גיל התבגרות
- בניית תשתית ערכית עם כלים לבירור ועיצוב תפיסת עולם
- קידום אמונה בסיכוי לשינוי .
מועדי ההשתלמות: ימי ראשון, בין השעות, 16:00-20:15 , חודשים ינואר – מרץ 2010
היקף ההשתלמות: 11 מפגשים, 56 ש"ש. עם ציון.
הקורס מוכר לגמול השתלמות.
מקום ההשתלמות: תיכון קדמה , רחוב בר יוחאי, קטמון ט', ירושלים.
מפגש היכרות: יום א', 27.12.2009 שעה 17:00 בתיכון קדמה.
|
|