23/11/2024
חינוך מיוחד
מנהל מערכות חינוך
חינוך מתמטי לבית הספר היסודי
תרבות עם ישראל והוראתה

מארגים חדשנות במערכת החינוך - להוביל שינוי במערכות חינוך ובגישה לחינוך בחברה הישראלית


חברת מארגים המתמחה בחדשנות בחינוך, שמה לה למטרה לפתח מערכות חינוך מתקדמות, המתחשבות במציאות הקיימת והתואמות יותר למאה ה-21. מארגים, הוקמה בשנת 2007 על ידי קבוצת מנהלות בעלות נסיון רב שנים בניהול ופיתוח מערכות חינוך. החברה, שואפת לסייע בפיתוח מערכות חינוך מאתגרות, התורמות לקידום התלמידים, תוך יצירת תחושות בטחון, גאוה וסיפוק לתלמידים, מורים והורים.

פיתוח מערכות חינוך חדשניות המותאמות לתלמידים של היום ואשר יוצרות את המנהיגים של המחר, איננה משימה פשוטה. המתודולוגיות שפותחו בחברת מארגים מתמודדות עם אתגר זה בהצלחה: הן נשענות על הידע העדכני והמתקדם ביותר בתחומי החדשנות בחינוך, מאפשרות לאבחן את החוזקות והחולשות של מערכת החינוך, נותנות כלים מעשיים ליצירת חדשנות אמיתית ומלוות את תהליך ההטמעה של הרעיונות החדשניים הלכה למעשה בשדה.

<<לחץ על התמונה למעבר לאתר

הרצאות וסדנאות

קהל היעד

מנהלי בתי ספר, מנהלי יחידות חינוך (מינהלים, אגפים, מחלקות) ברשויות המקומיות, מפקחים, צוותי חינוך, ועדי הורים וקהילה.


משך הפעילות:

הרצאה : 45 דק' עד 60 דק'
סדנא: שעתיים עד ארבע שעות אקדמיות

נושאים

חדשנות בחינוך - מה איך ולמה?
הרצאה:

תמונת המציאות בתוכה פועל בית הספר במאה ה-21 השתנתה ללא הכר, אך בית הספר נותר כמעט כשהיה לפני מאתיים שנה! בכל תחומי החיים המוכרים– בריאות, מימשל, כספים, היכרויות, צרכנות, ומה לא? תופעות, תהליכים ומושגים שמקורם בשינויים פוליטיים חברתיים וכלכליים המתרחשים בארץ ובעולם, כמו: גלובליזציה, הפרטה, תקשורת המונים, אינטרנט אלחוטי,... שינו את אורחות החיים וההתנהלות. הסביבה הווירטואלית של רשת האינטרנט, הרשתות חברתיות כמו facebook, twitter ועוד, האתרים והכלים השיתופיים - מאפשרים לכל אחד ביטוי אישי, החל מטוקבקים ותגובות קצרות, בלוגים, סרטים או אלבומי תמונות, וכלה בשיתוף קבצים וארגון קבוצת עניין. התקשורת הסלולארית, המחשבים הניידים הזמינים, תכניות הריאליטי, קץ עידן הילדות, האוטונומיה לבחור, השינויים התכופים בקריירה , הלמידה לאורך החיים, שהפכו לחלק מהתרבות, כל אלה משפיעים על חיינו ומעצבים אותם באופן שונה. העולם המוכר והישן הולך ומשתנה בקצב מהיר ובדינאמיקה מתמדת. גם בית הספר אמור היה לשנות את פניו ולהתרענן, אך זה קורה לאט מדי ומעט מדי.
בהרצאה נבחן את השלכותיהם של השינויים שחלו במאה ה-21, ונבדוק מה קרה לבתי הספר ולמערכות החינוך: האם ובאיזו מידה השתנו? נסקור את המאמצים שנעשו בעולם ובארץ על מנת להתמודד בהצלחה עם השינויים וליצור מערכת חינוך במיטבה , נשים דגש על חדשנות חינוכית ונציג התמודדויות של בתי ספר חדשניים ופורצי דרך שצעדו באופן מושכל לקראת המאה ה- 21.  סגור

תמונת המציאות בתוכה פועל בית הספר במאה ה-21 השתנתה ללא הכר, אך בית הספר נותר כמעט כשהיה לפני מאתיים שנה!  המשך

רצף חינוכי מגן עד יב’ - הידוק החיבורים במערכת החינוך לטובת הילדים.
הרצאה:

ההרצאה תעסוק בחשיבות יצירת רצף חינוכי במערכת חינוך יישובית לתלמידים, להורים לצוותי החינוך ולמנהיגות הבית-ספרית והיישובית. בהרצאה נבחן נושאים שכדאי להתמקד בהם בתהליך פיתוח הרצף החינוכי, נציע על מה כדאי לוותר ונחשוף את המשתתפים למודלים יישובים.

מנהיגות בית-ספרית בעידן החדש - האם על המנהל לבדו?
הרצאה / הרצאה וסדנה:

ההרצאה תבחן את צרכי העידן החדש ובהתאמה את מאפייני המנהיגות הבית-ספרית, תציע דרכים לעיבוי המנהיגות הבית-ספרית ולהגדלת מעגל השותפים בהובלת בתי ספר במאה ה-21. ניתן להמשיך את ההרצאה בסדנא למנהלים . הסדנא בנויה סביב חקר מקרה הבוחן את התנהלותו של מנהל בית ספר בהתמודדות עם סוגיה ניהולית האופיינית לתהליך בו נדרשת מנהיגות והובלת צוות. בסדנה המשתתפים יכולים להתנסות בבחינת אלטרנטיבות באמצעות סימולציה ותהליך של למידת עמיתים.  סגור

ההרצאה תבחן את צרכי העידן החדש ובהתאמה את מאפייני המנהיגות הבית-ספרית, תציע דרכים לעיבוי המנהיגות הבית-ספרית ולהגדלת מעגל השותפים בהובלת בתי ספר במאה ה-21.  המשך

התערבות / מעורבות - הקשר בין הורים ובית הספר.
הרצאה / הרצאה וסדנה:

ההרצאה תציג את התופעה של מעורבות והתערבות ההורים בתהליכים הבית ספריים כחלק מתהליכים חברתיים רחבים המתחוללים בתקופה המודרנית . בהרצאה נציג מחקרים המצביעים על החשיבות שיש ליצירת הקשר והשותפות של ההורים עם המנהל והצוות של בית הספר הן להתפתחותו התקינה של התלמיד והן לשיפור בהישגים ובאקלים בבית הספר. עוד נתמודד עם השאלה האם קיימת מעורבות ללא התערבות, נציף את השאלות הקשורות בקשר הזה, ונציע דרכים ליצירה של קשר פורה שיש בו התמודדות אפקטיבית עם התופעה במקום התנגדות והתעלמות ממנה.
ניתן ללוות את ההרצאה בסדנא , המופעלת כפתיח להרצאה או אחריה.

הסדנא כוללת מיגוון של פעילויות, למטרות שונות:
1. התנסות חוויתית במצבים בהם נבחנת התקשורת הורים-בי"ס והאפשרויות הפתוחות בפני המשתתפים;
2. מקרי מבחן מחיי ביה"ס המציגים מעורבות של הורים, מתוכם מוצפות סוגיות לדיון וניתוח
3. פעילויות המנתחות תובנות המתייחסות לקשר בית הספר – הורים  סגור

ההרצאה תציג את התופעה של מעורבות והתערבות ההורים בתהליכים הבית ספריים כחלק מתהליכים חברתיים רחבים המתחוללים בתקופה המודרנית.  המשך

התנגדויות או לא להיות - התמודדות עם התנגדויות בהובלת שינוי בבית הספר.
הרצאה / הרצאה וסדנא

תהליכי שינוי משמעותיים גוררים לעיתים קרובות התנגדויות מצד השותפים לתהליך.
ההרצאה תציג סוגי התנגדויות, ותנתח מודלים להתמודדות עם התנגדויות להובלת שינוי חינוכי . הסדנא תכלול תהליכי התנסות , תסייע למשתתפים לזהות התנגדויות ותציע דרכי התמודדות בשלבי ההתארגנות לשינוי ובשלבים השונים של הפעלתו.

על למידה מרחוק ועל מה שרחוק מלמידה.
הרצאה / הרצאה וסדנה:

חדירתו של האינטרנט לחיינו, ושילובה של למידה מרחוק במערכות החינוך הפורמאליות והבלתי פורמאליות, יצרו צורך לבחון דרך למידה חדשה זו על היבטיה השונים. הרשת מציעה היום מיגוון רחב של פעילויות וקורסים מקוונים , המתבצעים בלמידה מרחוק, לעיתים ללא פגישות בין המרצה והתלמידים. האם כל התכניות הקיימות מייצגות אכן למידה והוראה אחרת, חדשנית, מותאמת ללומדים ומקדמת אותם?
יישום של תהליכי הוראה ולמידה מקוונים אינו העברה של הכיתה המסורתית, של סרט או של ספר אל הרשת, אלא צורה חדשה של רכישת השכלה. מושגים המייצגים למידה מסורתית מקבלים משמעויות שונות כמענה לצרכים המשתנים של החברה והאפשרויות הטכנולוגיות הגלומות בעידן המידע והתקשורת . הצלחה בהטמעת תקשוב בהוראה ובלמידה מחייבת איפוא התארגנות שונה: ניהול התהליך כתכנית מערכתית של שינוי בהיבטים של האסטרטגיה, הארגון, המתודולוגיה והפדגוגיה. השינוי מתייחס לתפקידי בית הספר, תפקיד המורה, תפיסת הידע, תפקידו ומקומו של הלומד, אסטרטגיות ההוראה והלמידה, אופן הצגת תכני הלימוד, קהלי יעד ועוד

ההרצאה תציג את מיגוון ההיבטים ההופכים את ההוראה והלמידה המקוונת למשמעותית, אפקטיבית ומקדמת ותציג מודלים אפשריים ליישום והטמעה מוצלחת. הסדנא תאפשר התנסויות במודלים ובתהליכים אלה.  
סגור

חדירתו של האינטרנט לחיינו, ושילובה של למידה מרחוק במערכות החינוך הפורמאליות והבלתי פורמאליות, יצרו צורך לבחון דרך למידה חדשה זו על היבטיה השונים.  המשך

סיכונים וסיכויים באינטרנט.
הרצאה:

האינטרנט אינו רק סביבה טכנולוגית, אלא עולם נוסף, אלטרנטיבי. זהו מרחב תרבותי –חברתי שבו מבוגרים וילדים במאה ה21 מבלים חלק ניכר מזמנם.הרצון לשלב עולם זה כחלק מתהליכי החינוך וההוראה, מלווה בדילמות רבות.

באמצעות האינטרנט אפשר להעשיר את חוויות הלמידה וההוראה, לפרוץ מחוץ למסגרות ותבניות כובלות, לאפשר ביטוי אישי נרחב במיגוון אמצעים, להנגיש מידע השכלה וידע לרבים שנבצר מהם להגיע באמצעים קונבנציונאליים, לבנות מערכים של עזרה הדדית, לאפשר נגישות קלה לשירותים, ועוד. בו זמנית האינטרנט היא סביבה המאפשרת קיומן של תופעות שליליות, סכנות וסיכונים. כך למשל בכל הקשור לחשיפה – הן חשיפה עצמית לא מבוקרת והן חשיפה לאתרים ולמידע בעייתיים (כגון:פורנוגרפיה, אלימות, הימורים וסמים ), התמכרות, הטרדות, שימוש בזהויות בדויות ועוד.

השניות המתוארת נוגעת גם בהיבטים חברתיים – ציבוריים: מחד ניתן באמצעות הרשת ליצור מהלכים של צמצום פערים ומאידך, המציאות מלמדת כי הפערים בין אלה שיש להם לאלה שאינם יכולים מתרחבים בשל השימוש ההולך ומתפשט בטכנולוגיה.

ההרצאה תציג את הדילמות , תוך הצגת דוגמאות רלבנטיות ושיח עם המשתתפים.  
סגור

האינטרנט אינו רק סביבה טכנולוגית, אלא עולם נוסף, אלטרנטיבי. זהו מרחב תרבותי –חברתי שבו מבוגרים וילדים במאה ה21 מבלים חלק ניכר מזמנם.הרצון לשלב עולם זה כחלק מתהליכי החינוך וההוראה, מלווה בדילמות רבות.

באמצעות האינטרנט אפשר להעשיר את חוויות הלמידה וההוראה, לפרוץ מחוץ למסגרות ותבניות כובלות, לאפשר ביטוי אישי נרחב במיגוון אמצעים, להנגיש מידע השכלה וידע לרבים  
המשך

מה רוצים תלמידים מבית הספר ומהצוות החינוכי?
הרצאה:

תלמידים זקוקים לבית הספר הן כמסגרת לימודית והן כמסגרת חברתית. ההרצאה תחשוף את המשתתפים לתפיסה המצדדת בחשיבותו של בית הספר בעידן החדש וכן למחקרים וקטעי עיתונות שחושפים את צרכי התלמידים ואת המלצותיהם לשיפור פני בית-הספר. בהמשך נציע דרכים ומהלכים לשיתוף תלמידים בעיצוב פני בית-הספר.

 

 

שלח דואר
הראה טלפון
שם איש קשר: שושיק לוי - יפרח
כתובת: רחוב העוגן 5, כפ”ס, 44306,

השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך