אתמול, יום ג', ביקרו סמנכ"לית משרד החינוך למינהל ומשאבי אנוש, מיכל כהן, וצוותה במשרדי מחוז חיפה. מטרת הביקור הייתה להציג בפני הנהלת המחוז ועובדיו את התוכנית לשיפור השירות, המונהגת בחודשים האחרונים במטה משרד החינוך ובמחוזות. במסגרת התוכנית תונהג קבלת קהל במחוזות בשעות אחר הצהריים מייד לאחר החגים. כמו כן התוכנית מרחיבה את תפקיד מנהלי בתי הספר וממצבת אותם גם כמנהלי משאבי אנוש, האחראים לטיפול בתנאי עבודה של המורים ובבעיות שונות העולות בתחום זה, דבר שהוטל עד כה פעמים רבות על המורים עצמם. ממחוז חיפה נמסר, כי כהן הציגה בביקור סקר, שנערך בקרב עובדי הוראה. על פי הסקר זכו מחוז חיפה והמחלקות שלו - גזברות, כוח אדם בהוראה, השתלמויות ובטיחות, לציון גבוה על תפקודו. סמנכ"לית משרד החינוך גם תדרכה את עובדי מחוז חיפה על המבנה הארגוני החדש במשרד, הפועל על פי השקפת עולם שירותית, שבה הלקוח עומד במרכז. לדבריה, במבנה החדש אין הפרדה בין מינהל לפדגוגיה. כמו כן, שיפור השירות חותר ליצירת חווית לקוח חיובית בדומה לנהוג בעולם העסקי. מנהל מחוז חיפה, אהרון זבידה, ציין כי במחוז מועסקים כיום ארבעה מידענים, סטודנטים שהוכשרו לתפקיד, להעניק מענה לפניות גם בשעות אחר הצהרים, ולאחר החגים יוארכו שעות קבלת הקהל עד השעה שש אחר הצהריים. זבידה הוסיף, כי שיפור השירות ומתן מענה מהיר ומקצועי לפונים למחוז חיפה הם מהנושאים החשובים שהמחוז מקדם ומטפח זה מספר שנים. |