|
בית הדין לעבודה אסר על ארגון המורים לנקוט צעדים נגד יישום "אופק חדש" בחטיבות הביניים |
צוות קו לחינוך |
23/08/2010 |
בית הדין הארצי לעבודה, בהרכב שופטים מורחב, קיבל היום, יום ב', את עתירת המדינה בעניין שיבושי עבודה שבהם נוקט ארגון המורים נגד יישום רפורמת אופק חדש בחטיבות הביניים. בית הדין הארצי לעבודה פרסם צו האוסר על ארגון המורים לנקוט בצעדים ארגוניים כלשהם בקשר ליישום רפורמת אופק חדש בחטיבות הביניים וקבע, כי המדינה רשאית לחייב את מורי חטיבות הביניים שבהן תיושם רפורמת אופק חדש, לעבוד בתנאי הרפורמה. כזכור הכריז ארגון המורים בחודש מאי האחרון על סכסוך עבודה. בתחילת החודש הנוכחי פנתה המדינה לבית הדין הארצי לעבודה בבקשת צד בסכסוך קיבוצי, שבמסגרתה עתרה למתן צו האוסר על חברי ארגון המורים לנקוט בשיבושי העבודה בקשר ליישום אופק חדש בחטיבת הביניים. בית הדין הארצי קיבל את עתירת המדינה פה אחד, בהרכב שופטים של: נשיא בית הדין, השופט סטיב אדלר, השופט שמואל צור, השופטת רונית רוזנפלד, נציגי העובדים ונציגי המעסיקים. בית הדין פרסם צו המחייב ארגון המורים לחדול מנקיטת צעדים ארגוניים כלשהם בקשר ליישום רפורמת אופק חדש בחטיבות הביניים. השופט אדלר קובע בפסיקתו: "במוקד ההליך לפנינו חוזרת וניצבת התנגדותו של ארגון המורים ליישום רפורמת אופק חדש על חבריו המועסקים בחטיבות הביניים", וכי "ההודעה על סכסוך עבודה ששלח ארגון המורים בחודש מאי 2010, מתייחסת במידה רבה להחלת רפורמת אופק חדש בחטיבות הביניים". השופט אדלר מוסיף, כי הסכם אופק חדש הוא הסכם קיבוצי תקף כל עוד ארגון המורים לא ערער את תוקפו בכלים המשפטיים המתאימים, ולא הוכיח כי הוא ארגון העובדים היציג בחטיבות הביניים. עוד קובע השופט אדלר: "ארגון המורים אינו רשאי להורות לחבריו שלא להצטרף לרפורמת אופק חדש, לפגוע ביישומה של הרפורמה בחטיבות הביניים, או לנקוט בצעדים ארגוניים בשל החלת רפורמת אופק חדש בחטיבות הביניים"..."פעולותיו של ארגון המורים מושא עתירה זו, מונעות למעשה מארגון עובדים אחר - הסתדרות המורים - ליישם הסכם קיבוצי תקף על חבריו, מבלי שארגון המורים תקף את יציגותה של הסתדרות המורים בכלים המשפטיים המתאימים". השופט אדלר מוסיף: "התנהלותו של ארגון המורים עלולה לפגוע בעובדי הוראה רבים הצפויים לעבוד בתנאי רפורמת אופק חדש, כך שאי מתן הצו המבוקש עלול לגרום נזק שאינו בר-תיקון לציבור גדול של מורים". |
|
|
|
|