|
39% מהתיכוניסטים הורחקו בתש"ע לפחות משיעור אחד בשל בעיות משמעת |
צוות קו לחינוך |
31/08/2010 |
39% מתלמידי כיתות י'-י"ב הורחקו בשנה האחרונה לפחות משיעור אחד בשל בעיות משמעת. כך עולה מסקר שערכו מכון המחקר של רפי סמית וד"ר איריס קלקא עבור אגודת ניצן . הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של 400 תלמידים מכיתות י'-י"ב. על פי הסקר, 25% מהתלמידים היו מעורבים בתש"ע באירוע של אלימות מילולית ו-14% - באירוע של אלימות פיזית. יש לציין כי בשכבת י' גבוה שיעור התלמידים שהיה מעורב בתש"ע באירוע אלים הרבה יותר מאשר בשכבות י"א או י"ב; 30% מתלמידי כיתות י' היו מעורבים באירוע אלימות מילולית ו-18% באירוע אלימות פיזית, לעומת 18% ו-8% בלבד (בהתאמה) מהתלמידים בכיתות י"א ו-י"ב. מהסקר גם עולה כי ההבדלים במעורבות באלימות ובהפרות משמעת בין בנים ובנות גדולים מאוד. 39% מהבנים היו מעורבים באירועי אלימות מילולית לעומת 11% מהבנות, 24% מהבנים היו מעורבים באירועי אלימות פיזית, לעומת 3% מהבנות, 56% מהבנים הורחקו משיעור בשל בעיות משמעת, לעומת 23% מהבנות. למרות בעיות המשמעת והאלימות, נתנו 63% מהתיכוניסטים ציון כולל גבוה, בין 8 ל-10 לבית הספר שלהם. הציון הממוצע שעניקו התיכוניסטים לביה"ס היה 7.88. למחנך שלהם נתנו התלמידי התיכון ציון גבוה יחסית - 8.24 בממוצע. המורים המקצועיים קיבלו ציון נמוך יותר - 7.41 בממוצע. 17% מהתלמידים שהשתתפו בסקר אובחנו כבעלי לקות למידה או הפרעת קשב וריכוז. מהסקר עולה כי 35% מהתלמידים לקויי הלמידה מקבלים שיעור תגבור בבית הספר במהלך יום הלימודים. 4% מהתלמידים קיבלו בעבר שיעורי תגבור שהופסקו, ו-61% אינם מקבלים כלל שיעורי תגבור בבי.ת הספר במהלך יום הלימודים. שיעור התלמידים לקויי הלמידה המקבלים שיעורי תגבור בביה"ס בכיתה י' עומד על 45%. שיעור התלמידים לקויי הלמידה בכיתות י"א ו-י"ב המקבלים שיעורי תגבור נמוך הרבה יותר, ועומד על 18%. |
|
|
|
|