אודות
מכון קציר הוא מכון פרטי בהנהלת ד"ר ירדן קציר, המציע מגוון רחב של שירותים
פסיכולוגיים למבוגרים, למתבגרים ולילדים:
• טיפול פרטני • טיפול משפחתי • הדרכת הורים • אבחון פסיכולוגי • אבחון משולב – פסיכו-דידקטי • אבחון בשלות ומוכנות לכיתה א' • סדנאות
מכון קציר פועל בתל אביב, בחיפה ובשרון (קדימה). במכון פועלים פסיכולוגים המתמחים
במגוון תחומים: קליני, חינוכי, התפתחות הילד ופסיכולוגיה רפואית. מומחים בטיפול בחרדות,
במשברים, בבעיות גיל ההתבגרות ועוד.
ד"ר ירדן קציר, מנהל המכון
פסיכולוג קליני מומחה, שהתמחה בטיפול בהפרעות חרדה בארה"ב ומוסמך לטיפול בהיפנוזה.
קיבל את הדוקטורט שלו מאוניברסיטת בר אילן על עבודת המחקר שעשה בנושא "הקשר בין
מידת גיבוש זהות האני לבין נטיות אובדניות והתנהגות אובדנית בקרב חיילים בחודשי השירות
הראשונים בצה"ל". ד"ר קציר שימש כקצין בריאות נפש בצה"ל, הרצה באוניברסיטאות ובמכללות בארץ,
בקורסי היסוד של פסיכולוגיה: מבוא, פסיכולוגיה התפתחותית, אישיות (בר-אילן, מכללת אריאל, מכללת
רופין ואוניברסיטת דרבי). בעבודתו כמאבחן צבר ניסיון של אלפי אבחונים פסיכולוגיים. כיום מנהל קליניקה
פרטית ומכון לאבחונים, לטיפולים ולסדנאות.
אבחונים
סוגי האבחונים המתבצעים במכון
האבחונים מלווים בהמלצות ממוקדות להורים ולבית הספר וכן בהתערבות טיפולית במידת הצורך.
אבחון פסיכולוגי: מטרתו לבנות פרופיל מורכב ככל הניתן אודות אישיותו של הנבחן ולהעריך את נקודות
החוזק והחולשה שלו בתחום האינטליגנציה, הקוגניציה, הרגש, ההתנהגות ועוד, וכמובן לבדוק את יחסי
הגומלין בין הגורמים הללו. אוכלוסיית היעד: ילדים, מתבגרים ומבוגרים.
אבחון קשב וריכוז: מטרתו לשלול בעיות קשב, ריכוז והתנהגות שנובעות מבעיות אלה. מתבצע הן
על ידי הערכה בכלים פסיכולוגיים והן באמצעות מחשב (CPT- מבחן קשב חזותי). אוכלוסיית יעד: מגיל 6.
אבחון משולב (פסיכו-דידקטי): אבחון מקיף אשר מטרתו לבחון את המבנה האישיותי (חוזקות וחולשות), תפקוד קוגניטיבי (אינטליגנציה), רמת הכוחות, הרגש, כישורים חברתיים ומאפייני התנהגות, ולהעריך
באיזו מידה משפיע כל גורם על התחום הלימודי. יש צורך באבחון כולל מעין זה כשהישגיו של הנבחן נמוכים באופן משמעותי בהשוואה לפוטנציאל שלו. אוכלוסיית היעד: תלמידי בית ספר וסטודנטים.
אבחון מוכנות לכיתה א': אבחון פסיכולוגי המתמקד בקביעת רמת ההתפתחות הרגשית והקוגניטיבית
של הילד על מנת לסייע בקבלת החלטה לגבי שילוב מיטבי של הילד בכיתה א'.
פרטים כלליים:
* כל האבחונים מתבצעים בשעות הבוקר.
* לא נדרשת כל הכנה מוקדמת לקראת האבחון.
* יש למלא שאלון להורה או למורה בטרם ההגעה לאבחון
(ניתן לקבלם במייל או בדואר רגיל)..
* האבחונים מורכבים מ:
א. שיחות עם פסיכולוג/ית (לקטינים – כולל שיחה
עם הורים).
ב. סוללת מבחנים בהתאם לצורך המוגדר.
ג. שיחת משוב (תוך 10-7 ימים מיום האבחון) הכוללת
המלצות.
ד. העברת דו"ח סופי להורים ולנבחן (עד 10 ימים מיום
האבחון).
סוגי המלצות הניתנות בחוות הדעת:
התערבות טיפולית פרטנית ו/או משפחתית במידה ותוצאות האבחון מעידות על קשיי תפקוד
הנובעים מן התחום הפסיכולוגי (רגש, דימוי עצמי, חרדות וכו').
המלצות לדרכי היבחנות והתאמות נדרשות בהתאם לצורכי התלמיד (תוספת זמן, בחינה בעל
פה, שעתוק הבחינה וכו').
המלצות להמשך בירור ו/או טיפול מקצועי נוסף: נוירולוג, פסיכיאטר, הוראה מתקנת וכו'.
טיפולים
1.שיפור מיומנויות לקראת כיתה א'
הכנת ילדים לקראת כיתה א' באמצעות עבודה מערכתית במגוון
תחומים:
*בשלות רגשית - מתן כלים יישומיים להתמודדות עצמאית עם
סיטואציות טעונות.
*הצבת גבולות - עבודה מערכתית על נושא הגבולות, קבלת סמכות והתנהלות נורמטיבית במסגרת.
*עבודה עם ילדים המאובחנים ב-ADD/ADHD - מתן כלים יישומיים להרגעה עצמית, כלים לשיפור
הקשב והריכוז, דימיון מודרך.
*יצירה מכוננת - שילוב יצירה במערך הטיפול הפסיכולוגי לעבודה על קשיים פסיכולוגיים ופיסיולוגיים
(מוטורי, ויזו-מוטורי).
הטיפול נערך באופן פרטני או בקבוצות קטנות של עד חמישה ילדים.
2.טיפול בניהול לחצים באמצעות ביו-פידבק
* שיטת טיפול שבה המטופל לומד להכיר, להבין ולשלוט בתגובות פסיכופיסיולוגיות שלו.
* הטיפול הינו טיפול ממוקד ונמשך כ-10-15 מפגשים (משתנה כמובן בהתאם למקרים).
* בטיפול באמצעות הביו-פידבק ישנו שימוש במיכשור מיוחד שבעת חיבור המטופל למכשיר,
ניתן לקבל מידע On-line על שינויים פיסיולוגיים המתרחשים בגופו.
* במפגשים המטופל לומד טכניקות הרפייה והרגעה עצמית
ליישום מחוץ לקליניקה.
הטיפול באמצעות הביו-פידבק מתאים:
- לטיפול בחרדה, לחץ, חרדת בחינות (ביצוע), אימפולסיביות, התפרצויות, קשב וריכוז ועוד.
- מתאים לילדים מגיל 5, בני נוער ומבוגרים.
3.טיפול פסיכולוגי
סוגי הטיפולים המתבצעים במכון:
טיפול פרטני
המכון מציע טיפול במצבי משבר, התמודדות עם הפרעות חרדה, דיכאון, קשיים בזוגיות, דימוי עצמי,
בעיות התנהגות ועוד.
העיקרון המנחה את הטיפול דוגל בשילוב גישות בהתאם לעיקרון לפיו המטופל הוא במרכז ולפיכך יש
להתאים את כלי הטיפול במיוחד לצרכיו. המטפלים במכון שולטים במגוון גישות טיפוליות.
טיפול משפחתי
זוהי מסגרת טיפולית למפגשים משפחתיים, שמטרתה לאתר את הקשיים והבעיות בתקשורת ובהתנהלות
של בני המשפחה, אשר מקשים על אחד מבני המשפחה או יותר. המטפל/ת מציע כלים מתאימים לשיפור
המצב ולהתמודדות עצמאית בהמשך.
הדרכת הורים
תהליך ייעוץ מוגדר וממוקד, אשר מומלץ ששני ההורים ייקחו בו חלק. במסגרת זו מטפלים בבעיות מסוגים
שונים: שיקום הסמכות ההורית, בעיה בגבולות, התעקשות ילדים לישון עם הורה, בעיות התנהגות, הורים
לילדים עם בעיות קשב וריכוז, הורים לילדים בגיל ההתבגרות וכו'.
התהליך מורכב מהשלבים הבאים:
1.איתור מוקדי הקושי.
2.הגדרת יעדים וצרכים.
3.הקניית כלים להתמודדות עם הקשיים שמובאים למפגשים.
4.תרגול יישום הכלים הלכה למעשה.
5.תמיכה ומעקב.
לאתר הבית – לחץ כאן
|