שר החינוך, גדעון סער, ומנכ"לית הראמ"ה - הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך, פרופ' מיכל בלר, הציגו היום, יום ה', במסיבת עיתונאים את תוצאות מבחני המיצ"ב בשנת תש"ע. על פי הנתונים שהוצגו, המשיכה גם בתש"ע מגמת העלייה הקלה בהישגי התלמידים במרבית המקצועות במיצ"ב. ניתן כבר לדבר על מגמה, מכיוון שהשיפור בהישגים נמשך בשלוש השנים האחרונות. אם זאת, מדובר כאמור בשיפור קל מאוד, של כ-10-30 נקודות, מתוך ממוצע העומד על 500 נקודות (הציון הממוצא 500 נקבע בתשס"ח בכל המקצועות כאשר כוילו המבחנים, והוא משמש כבסיס להשוואה), כמו במבחנים הבינלאומיים.
כך למשל עמד הציון במדעים וטכנולוגיה בכיתה ה' בתשס"ח על 500 נקודות ובתש"ע - על 524, בכיתות ח' עמד בתשס"ח הציון הממוצע במדעים וטכנולוגיה על 500 נקודות ובתש"ע - על 522. באנגלית עמד הציון הממוצע בכיתה ה' בתשס"ח על 500 ובתש"ע - 508, בכיתות ח' באנגלית היה בתשס"ח הציון הממוצע 500 ובתש"ע - 513, במתמטיקה היה הציון הממוצע בכיתות ה' בתשס"ח 500 ובתש"ע - 529, בכיתות ח' עמד הממוצע בתשס"ח על 500 נקודות ובתש"ע - על511. במבחנים בעברית עמד הציון הממוצע בכיתות ה' על 500 נקודות ובתש"ע - על 521. בכיתות ח' עלה הציון בעברית מ-500 בתשס"ח ל-538 בתש"ע. במגזר הערבי עלה הציון הממוצע בערבית בכיתות ה' מ-500 בתשס"ח ל-539 בתש"ע ,ובכיתות ח' - מ-500 בתשס"ח ל-513 בתש"ע.
שר החינוך אמר על תוצאות המיצ"ב: "בסך הכל הנתונים טובים ומעודדים. בכל הפרמטרים המדידים ניתן לזהות עלייה. ניתן לדבר כבר על מגמה". סער הוסיף, כי הוא מאמין שהשיפור בהישגים יבוא לידי ביטוי גם במבחנים הבינלאומיים, שיתקיימו במאי 2011.
סער מייחס את השיפור בהישגים במיצ"ב לכמה שינויים שהונהגו במערכת החינוך בשנים האחרונות: השמת דגש על הגדרת יעדים והעברת מסרים ברורים בנושא זה למנהלים ולמורים "בשטח"; למידה רציפה ללא שביתותבשלוש השנים האחרונות; תוספות שעות לימוד במקצועות הליבה הניתנת בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים, במסגרת התוכנית לשיפור ההישגים ותוכנית אופק חדש; הקפדה על השתלמויות מקצועיות הרלוונטיות לתחום הדעת של המורים; הטמעה שיטתית של תוכניות לימוד חדשות; פיקוח ובקרה והקפדה על השימוש בשעות הלימוד ליעדים שעבורן הן מוקצות.