|
אוניברסיטת חיפה ומכללת גורדון ערכו כנס משותף ראשון בנושא הקשר בין המחקר הלשוני לעשייה החינוכית |
צוות קו לחינוך |
16/12/2010 |
"החינוך ביד הלשון: בין המחקר הלשוני לעשייה החינוכית" היה נושאו של כנס משותף לחוג ללשון העברית באוניברסיטת חיפה ולמכללת גורדון לחינוך.הכנס התקיים באודיטוריום מוזיאון הכט באוניברסיטת חיפה בשבוע שעבר. בכנס שעסק בחיבור בין האקדמיה לפרקטיקה החינוכית, הוצגו מחקרים בתחום הלשון במקביל ליישומים פדגוגיים של מחקרים בבתי הספר ובקרב תלמידים. פתחו את הכנס בברכות פרופ' ראובן שניר, דיקן הפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת חיפה, ד"ר צפורה אשרת, ראש מכללת גורדון, וד"ר עירית מאיר, ראש החוג ללשון באוניברסיטה. שלושת הדוברים בירכו על שיתוף הפעולה בין המכללה לבין החוג ללשון עברית. ד"ר אשרת ציינה בדבריה, כי בשנים האחרונות, התברכה מכללת גורדון בחברי סגל המלמדים במקביל בחוג ללשון באוניברסיטה ובמכללה, מציאות שאיפשרה את קיומו של הכנס הראשון שיחבר בין המחקר האקדמי והפרקטיקה היישומית. בכנס התקיימו ארבעה מושבים שבהם הוצגו מחקרים רבים ופרויקטים ממשיים בתחום הלשון. פתח את המושב הראשון ד"ר גיא דויטשר, שהגיע מאוניברסיטת מנצ'סטר כדי לדבר על "מה יכולה הבלשנות ומה אינה יכולה ללמד את מערכת החינוך". במושב השני שכותרתו " מהתנור המחקרי לארוחה הבית ספרית" הוצגו מחקרים מגוונים, בהם הלשון הפריפריאלית, סקירת תאוריה ומחקר של הומור לשוני והיישומים הפדגוגיים של המחקרים בבתי הספר. המושב השלישי עסק בילד כבלשן, ודן במקומם של המורים ללשון ושיעורי העברית, וכן כיצד ניתן להשתמש בידע הלשוני של הילדים כדי לעורר בהם סקרנות לחקור את שפתם. המושב הרביעי והאחרון עסק בנושא לשונות במגע וההרצאות עסקו בקשר בין העברית לעברית, האם הן שפות אחיות וכן בהשתקפות הלועזית בלשון העיתונות. |
|
|
|
|