3/12/2024
חינוך מיוחד
מנהל מערכות חינוך
חינוך מתמטי לבית הספר היסודי
תרבות עם ישראל והוראתה

- אומ"ץ חינוכי - אירגון מנהלים עצמאי של מנהלי בתי-הספר בישראל

                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תעודת זהות

 

רקע

התהליכים סביב יישום דו"ח דברת - (2005) הביאו את מערכת החינוך הישראלית אל אחת משעותיה הקשות ביותר. תהליכים אלה חידדו מאד את חסרונה של מנהיגות חינוכית עצמאית משמעותית, המורכבת בראש ובראשונה ממנהלים של בתי-ספר מכל המגזרים והגילים (וכן מראשי רשויות, ראשי מחלקות חינוך של רשויות, אנשי ציבור אקדמיה ועוד).

 

ציבור מנהלי החינוך בישראל מתאפיין באחריות מלאה לכל דבר ועניין בתחום שהוא מופקד עליו – בתי-הספר; בידע וניסיון מקצועי נרחב; באנשים בעלי יכולת ניהולית ברמה גבוהה. מעמדם של מנהלי החינוך וגורמים קרובים במערכת מאפשר להם ראייה שהיא כולה טובת החינוך - מוריו ותלמידיו. אין גורם שיש לו יציבות תיפקודית לאורך זמן כציבור המנהלים בישראל.

 

עם זאת, החינוך בישראל לוקה כפי שאמרנו בהיעדר גורם שיש לו ראייה רחבה ומושכלת של צרכי המערכת – כמו המנהלים. על רקע זה החלטנו הח"מ ורבים אחרים, להקים את אומ"ץ חינוכי, שמטרותיו הן אלה:

 

 

מטרות אומ"ץ חינוכי

1. לממש ולקדם את הידע והיכולות של ציבור מנהלי החינוך וגורמים הקרובים אליהם לטובת מערכת החינוך הלאומית. להעניק להם משקל ראוי בכל דיון על עתיד החינוך בישראל. לקדם ולהעצים את התדמית של המקצוענות בניהול חינוכי בישראל. להוות גורם מוביל ,משפיע והנוקט עמדה אקטיבית-יוזמת בסוגיות חברתיות המעצבות את פני החברה הישראלית.

 

2. לייצר מסגרות ותנאים כדי לעודד ולפתח יחסים קרובים בין מנהלים, ולהעמיד גוף שראייתו כולה היא טובת החינוך, ואינה מושפעת משיקולים זרים.

 

3.לייצר, לקדם ולהפיץ  חומר מקצועי הנוצר על ידי  אנשים מהאקדמיה ומהשדה, תוך יצירת קונגרסים, ימי עיון למנהלים בארץ ובמרחב הבינלאומי.

 

4. לקדם ולהעצים באופן שיטתי הזדמנויות שוות לכל הצעירות והצעירים בחברה הישראלית, כך שיוכלו ללמוד, להתפתח, להשיג,כדי לממש את חזונותיהם  באיכות חיים מיטבית  מכבדת ואקטיבית.

 

5. ליצור במארג הניהול שותפויות כאורח חיים ארגוני עם תלמידים, הורים, נציגי הקהילה החינוכית, העסקית, הציבורית  והפוליטית באזורים השונים וברמה ארצית.

 

6. להעצים את  הניהול והמנהיגות הבית ספרית  כמערכת הנותנת שירות לתלמידים, להורים, לעובדי הוראה, לקהילה ולחברה הישראלית.

 

7. ללמוד כיצד לטפח את מצויינות התלמידים בתחומי השכלה, ערכים וחברה  במוסדות החינוך בישראל, ולגבש לכך תכנית פעולה לאומית.

 

8. לגבש קוד אתי לעבודת המנהל/ת במוסדות החינוך בישראל.

 

9. לקדם אוטונומיה בית-ספרית של המנהל/ת והצוות יחד עם תלמידים והורים, במגמה שיגבשו תכנית בית-ספרית ארוכת טווח שיש בה הלימה בין מטרות ומשאבים.

 

10. לקיים מערכת יחסים טובה עם משרד החינוך ועם אירגוני המורים, תוך הכרת השוני בנקודת המבט ומודעות למחלוקות אפשריות בנושאים שונים. כל זאת במגמה להצעיד קדימה את החינוך בישראל.

 

11. לגשר בין הגורמים השונים, ולשלב ידיים לטובתה של רפורמה דרושה במערכת החינוך.

 

12. לאתר את הנושאים המרכזיים שמטרידים-מעסיקים מנהלים בכדי לטפל בהם תחילה.

 

 

פעילויות

א. הקמנו עמותה שתשרת את צרכי הגוף החדש ופעילותו.

 

ב. גיבשנו צוות מוביל מצומצם, המורכב ממנהלים מכל המגזרים.

 

ג. נפגשנו ונוסיף להיפגש עם אישים ממשרד החינוך, עם יוסי וסרמן מזכ"ל הסתדרות המורים ועם גורמים  
    ציבוריים נטולי מעמד פורמאלי בתוך המערכת, בכדי לגבש תמיכה במהלך.

 

ד. אנחנו נוקטים עמדות בנושאים שונים שעל סדר היום החינוכי.

 

ה.אנחנו הולכים ומרחיבים את מעגל ההיכרות שלנו עם מנהלים.

 

השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך