ב"למידה מכוונת" מבוסס עקרון הלמידה על הוראה אישית-משולבת. מתכונת הלימוד הינה הוראה יחידנית של המורה, המשלבת בו זמנית תלמיד נוסף בזמן שיעור.
התקדמותו של כל תלמיד תלויה אך ורק בשלב הלימוד האישי אותו הפנים, יחד עם זאת סגנון הוראה זה מאפשר לו לתרגל בזמן אמת את הנלמד, ולהפגין יכולת עצמית בתרגולו, כפי שיקרה בזמן מבחן או בוחן.
הוראה מסוג זה מעניקה משוב מדויק לתלמיד ולמורה לגבי מידת ההבנה של החומר ולגבי שינוי אסטרטגיית למידה או חשיבה של הפרט במידת הצורך. כפועל יוצא, מגבירים כל אלו את ביטחונו העצמי של התלמיד ביכולתו לבצע את המטלות הנדרשות גם ללא תיווך מיידי של המורה.
צורת למידה זו גורמת להנעה עצמית מירבית של התלמיד, מגבירה בו את מידת מעורבותו בנלמד וכמובן, מפחיתה תלות וחרדת ביצוע של תלמידים מסוימים, בבואם להיבחן במסגרת הכיתה.
ב"למידה מכוונת" מאמינים כי לכל תלמיד פרופיל לימודי ייחודי שבזכותו הוא יכול להצליח, ועלינו מוטל לספק לו את אופן הלמידה המיטבי, שיהלום את צרכיו ויוביל אותו בבטחה להישג.
אנו מאמינים כי ניתן להגיע עם כל תלמיד, גם אם הוא לקוי-למידה, למיצוי יכולותיו האינטלקטואליות, ובלבד שתיבנה תכנית עבודה אישית, שבסיסה הוא שיתוף פעולה בין מסגרת בית הספר לבין התלמיד ומשפחתו.
אנו מאמינים כי "למידה מכוונת" משמשת עבור תלמידים רבים הזדמנות שנייה, מכיוון שהיא מצליחה לספק סביבת לימודים מקצועית ומיומנת, הנותנת מענה בזמן אמת לצרכי התלמיד המגוונים ברמתם ותכיפותם.
אנו מאמינים בתמיכה רגשית בתלמידינו, כי היא חלק אינטגראלי הכרחי בהעלאת המוטיבציה הלימודית. אנו מזהים, כי תמיכה כזו לאורך זמן משפרת את יכולות הביצוע של התלמיד. בנוסף להיבט זה אנו שוקדים על פיתוחם של מיומנויות ארגון וניהול עצמי אצל התלמיד מתוך כוונה לראותו בעתיד עצמאי בלמידה ובהתנהלות מול קשיים.
לחצו למידע נוסף על למידה מכוונת |
|