האם אתה מרגיש בצורך לשינוי?
בעזרת אימון קצר-טווח, תגיע לתוצאה ארוכת-טווח!
אימון אישי, איכותי, מובנה ומותאם בדיוק לפי צרכיך, רצונותיך וצפיותיך!
אימון לקויי למידה
ליקויי-למידה באים לידי ביטויי בתחומים רבים: שפה, ארגון מידע, זיכרון, התארגנות, התמצאות במרחב ובזמן, התנהגות, הסתגלות למצבים חדשים, תפקוד חברתי, תנועה, קשב וריכוז. הרקע ללקויות הלמידה הוא נוירולוגי.
כ-10% מכלל האוכלוסייה מתמודדים עם לקות למידה כלשהי (ילדים, מתבגרים ובוגרים). לקויי הלמידה לא תמיד מממשים את יכולתם האמיתית ופעמים רבות נתפשים על-ידי הסביבה בצורה שגויה ולעיתים לא הוגנת.
שנות בית הספר שלהם עשויות להיות כואבות, מפרכות ומייאשות. הם משווים ומודדים את עצמם לפי הזולת, מתאמצים ולא תמיד מצליחים. הם חווים קשיים וכישלונות אובייקטיבים וסובייקטיביים. למרות השתדלותם הם צוברים פערים, אשר הולכים ומתעצמים. הם עלולים לסבול מדימוי עצמי נמוך ונוטים להטיל ספק באינטליגנציה הכללית של עצמם. המוטיבציה הלימודית שלהם פוחתת ואיתה השאיפות והחלומות.
חלקם סובלים מליקויים, המפריעים להם להבין כיצד מערכות יחסים צריכות להתנהל, מקשים עליהם לעבד ולהבין סיטואציות חברתיות ומונעים מהם לתקשר ולפעול באופן מקדם עם אחרים. לעיתים הם מתקשים לפתור בעיות חברתיות ונוטים להתנהגויות בלתי מקובלות בסיטואציות חברתיות. מכאן קצרה הדרך לתגובות לא תומכות ושליליות מאחרים. חלקם מתקשים בשפה ובמיוחד בחלק החברתי של השפה- לקיחת תור בשיחה, שמירה על קשר עין, התאמת נימת הקול לסיטואציה, לבן השיח ולסביבה.
אימון לקויי למידה:
המאומן לומד להפעיל קשב פנימי, להיות מודע לעצמו, לערכיו, למשאביו ולחוזקותיו. הוא מאבחן את המצב המצוי שלו ובודק מהו המצב הרצוי עבורו. המאומן לומד להשתמש בחשיבה תוצאתית, בודק סדרי עדיפויות ורווח מול הפסד. המאומן בודק דרכים אפקטיביות וממוקדות לפעולה בהתאם למטרות שבחר. הוא מפעיל מיומנויות רפלקטיביות ומיומנויות של בחירה. הוא בונה תוכנית הכוללת מטרות, יעדים, לוחות זמנים, משאבים, אנשים שותפים ופעילויות הערכה. הוא פורץ דרך ויוצר שינוי. ההתמקדות היא בהצלחה!
מטרות:
- קשב פנימי.
- העצמה.
- ערכים.
- נורמות.
- זהות עצמית.
- המצב המצוי מול המצב הרצוי.
- יצירת מוטיבציה פנימית.
- ארגון מידע ושימוש בחשיבה רפלקטיבית (שחזור, ניתוח, הערכה, בקרה, הסקת מסקנות ותכנון עתידי).
- חשיבה תוצאתית.
- חשיבה חיובית.
- שימוש בהרגלים מקדמים וזניחתם של הרגלים מעכבים או בולמים.
- יכולת הסתגלות למצבים משתנים.
- ניהול זמן- סדרי עדיפויות, מיקוד, אומדן, ארגון אפקטיבי של הזמן, שימוש ביומן ובכלי עזר, התמודדות עם "שודדי הזמן" ועם דחיינות.
- ניהול וויסות רגשי.
- סדר וארגון סביבתי.
- כישורי התמודדות עם הקשיים (הזיכרון, ההתארגנות, הפרעת הקשב, התסכול, חוסר המסוגלות...).
- כישורים חברתיים.
- גבולות.
- תקשורת מקדמת.
- כישורי שפה והבעה.
ניתן לשלב למידת אסטרטגיות למידה עם האימון!!!
* הוראה מתקנת, אסטרטגיות למידה ו"כלים אימוניים" לתלמידי בית הספר היסודי, החל מכיתה א'.
לחצו למידע נוסף על טלי דרוקר
|
|