היום, יום ד', התקיים דיון במליאת הכנסת בהצעות דחופות לסדר היום בנושא הטלוויזיה החינוכית. שר החינוך, גדעון סער, אמר בדיון, כי מתקיימות שיחות בינו לביןראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואנשיו כדי להגיע להבנה בנושא. לדברי סער הוא מקווה שתוך זמן קצר "הנושא יהיה מאחורינו". שר החינוך חזר על עמדתו לפיה הטלוויזיה החינוכית חייבת להמשיך בפעילותה ולהיות קשורה למערכת החינוך וליעדיה, וכינה את הטלוויזיה החינוכית "מפעל חברתי וחינוכי מפואר". בתשובה לטענות כי הטלוויזיה החינוכית עוסקת כיום בעיקר בתוכניות למבוגרים, ולא ממלאת את ייעודה המקורי לשמש את מערכת החינוך, פירט סער שורה של הפקות שלה, הקשורות לתוכניות הלימודים במערכת החינוך.
גם ועדת החיונך של הכנסת קיימה היום דיון בנושא הטלוויזיה החינוכית, שבו הביעו חברי הוועדה את התנגדותם להעברת הבעלות עליה לרשות השידור.
מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, אמרה בדיון:"הטלוויזיה החינוכית משרתת את יעדי המשרד ומשדרת במשך 12 שעות ביום לטובת ילדים ונוער". שטאובר הוסיפה כי כממלאת מקום מנכ"לית הטלוויזיה החינוכית היא רואה שיש מקום לשיפור, אבל מאמינה שעם כניסת המנכ"ל החדש שנבחר פה אחד, יהיה שיפור בתפקודה של הטלוויזיה החינוכית.
ח"כ זבולון אורלב אמר בדיון: "נקודת המוצא שלי היא לשמור מכל משמר על ערוצי השידור הציבור. לא נהיה חברה דמוקרטית ראויה בלי שידור ציבורי ראוי. כל פעם מישהו מעלה את הבקשה ההזויה הזאת לבטל את הטלוויזיה החינוכית ובכל פעם הכנסת אמרה לא לכך. אפשר לקיים דיון על שתיים-שלוש תוכניות האקטואליה שמשודרות בטלוויזיה החינוכית, ואפשר לקיים דיון האם היא ממלאת את יעדיה. רשות השידור הוא גוף חולה מבחינה כלכלית ולהעמיס את הטלוויזיה החינוכית על רשות השידור זוהי שגיאה גדולה מאוד ופגיעה אנושה במערכת החינוך ובתלמידים".
ח"כ נחמן שי אמר בדיון: "רוצים למנוע את מינויו של אלדד קובלנץ למנכ"ל הטלוויזיה החינוכית ועל הדרך לעשות עוד שינויים. אין טעם לשקם גוף אחד ולהלביש אותו על צרותיו של גוף אחר. המטרה של הפעולה היא לנופף חרב מעל השידור הציבור" שי הוסיף כי את הוגי התוכנית לא מעסיק קישקשתא, אלא קבוצה קטנה של שידורי אקטואליה שאינם מוצאים חן בעיני לשכת ראש הממשלה. לדבריו, המגוון חשוב ומעשיר את מפת שידורי התקשורת.
יו"ר ועדת החינוך, ח"כ אלכס מילר, אמר כי סיפוח הטלוויזיה החינוכית לא ישפר מצבה של רשות השידור במיוחד בתקופה זו בה היא בעיצומה של רפורמה משמעותית. מילר סיכם ואמר כי הטלוויזיה החינוכית היא נכס שעצמאותו חשובה.