"להעניש הורים שלא מעניקים לימודי ליבה"
פרופ' דן שכטמן, חתן פרס נובל לכימיה, הביע הבוקר, יום ב', בראיון לרשת ב', את דעותיו הנחרצות אודות הצורך לאכוף את לימודי הליבה על כלל המגזרים. לדברי פרופ' שכטמן, לא נותר הרבה זמן לתקן את מערכת החינוך בישראל ויש להפסיק את המימון הממשלתי לבתי ספר שאין בהם לימודי ליבה. לדבריו, בישראל גדל דור שלא יודע לספור ואפשר להתפלל לחסדי האל, אבל זה לא יביא לחם לשולחן ולא יגן על המדינה. עוד אמר, כי יש להעניש על פי חוק הורים שלא מקנים לילדיהם את לימודי הליבה, שכן הם למעשה מתעללים בילדיהם והופכים אותם למקבצי נדבות. (ערוץ 7)
קטטה המונית וצלבי קרס בבית ספר בשרון
תלמידי קריית החינוך דרור במועצה האזורית לב השרון התארגנו בפייסבוק להתפרעות המונית: ביום חמישי נערך עימות מתוכנן בין תלמידי שכבת י"ב לבין תלמידי שכבת י"א, כאשר הם עטו על פניהם מסכות והשליכו זה על זה חפצים. צלבי קרס רוססו על אחד המבנים. המשטרה ביצעה מעצרים ומספר תלמידים צפויים להרחקה לצמיתות מבית הספר. (nrg)
פרופסורים למען נכות לשונית
מחבר המאמר, העיתונאי עמוס גורן, יוצא נגד החלטת ור"ה, ועדת ראשי המוסדות האוניברסיטאיים בישראל, להוציא את בחינת הבגרות בערבית (חמש יחידות) מרשימת המקצועות המזכים בוגרי תיכון ב-25 נקודות בונוס בקבלה לאוניברסיטאות.
לטענתו, עוד לפני ההחלטה היה מצב לימודי הערבית בקרב תלמידים יהודיים בארץ גרוע: רק כ-2,400 תלמידים נבחנים בערבית בהיקף של חמש יחידות. עוד פחות ממספר זה, 700 בסך הכל, ניגשים לבחינות בלימודי עולם הערבית והאיסלאם, שבהן לומדים את המנטליות, ההיסטוריה ואורחות החיים של האזור שבו אנו חיים. (news1)
ביה"ס מטפל באוכלוסייה קשה? לא יקבל מציל"ה
דווקא בבית הספר אמי"ת באשקלון, שבו לומדים תלמידים בסיכון שנפלטו ממסגרות רגילות במערכת החינוך, אין מדריכת מציל"ה. העירייה: "למרות שבית הספר לא באחריותנו, אישרנו 20 שעות שבועיות של מדריך מוגנות". (mynet)