בתחילת השבוע דחתה ועדת השרים לענייני חקיקה את
הצעת חוק הליבה - לימודי יסוד במערכת החינוך. בעקבות הדחיה החליטה סיעת העצמאות להגיש ערר על ההחלטה למזכירות הממשלה. הערר הוגש אתמול, יום ד', באמצעות שרי סיעת העצמאות, אורית נוקד ושלום שמחון. בערר נכתב כי להוראת לימודי יסוד חשיבות רבה בהכנת התלמידים להשתלבותם בחברה הישראלית בכלל ובשוק העבודה בפרט. ראוי שסוגיה זו תידון בכובד ראש ותהיה התייחסות אליה בחקיקה הראשית. לאור הגשת הערר, צפויה הצעת החוק לימודי יסוד במערכת החינוך שהוגשה על ידי חברי הכנסת ד"ר עינת וילף, ציפי חוטובלי, מאיר שטרית, אורי אורבך ואחרים, לעלות שוב בוועדת השרים לענייני חקיקה ביום ראשון הקרוב, 18.12.2011. יו"ר סיעת העצמאות, ח"כ ד"ר עינת וילף, שהזמינה מחקר ממרכז המידע והמחקר של הכנסת שיבחן את נושא לימודי הליבה והפיקוח עליו, אמרה בעקבות הגשת הערר: "בניגוד למה שפורסם, לא הייתה הצבעה פה אחד כנגד הצעת החוק ושרי העצמאות תמכו בה כחלק ממחויבות הסיעה לפעול לחלוקת הנטל באופן שווה על כלל האזרחים. אני מאמינה שהצעת החוק לא הובנה כראוי ולכן היא נפלה למרות חשיבותה ותרומתה לחברה. הצעת החוק מדברת על כך ש-75% מהשעות יוקדשו ללימודי ליבה והשאר לפי בחירה של בית הספר. הדבר יאפשר לכל בית ספר לפתח אופי ייחודי לו ב-25% הנותרים של השעות החל ממדעים והמשך בגמרא. למעשה, מדוברת ב-100% לימודי ליבה ב-75% מהזמן. אם למישהו היה ספק, הרי שרק השבוע קיבלנו גם איתות מארגון ה-OECD על כך שישנה הידרדרות בהישגי התלמידים הערבים והתלמידות החרדיות. אחת ההמלצות של הדו"ח היא להנהיג דרישות תקיפות יותר בנוגע לתכני הלימוד בחינוך החרדי. לא ייתכן מצב בו המדינה מממנת מכספי הציבור חינוך ששולח את בוגריו לחיי אבטלה, עוני והסתגרות כאשר שאר חלקי החברה נושאים בנטל העבודה, תשלום המסים והשירות הצבאי במדינה".