איך תציגו את העשייה החינוכית המוצלחת שלכם להורים, לתורמים ולמשרד החינוך? איך תציגו בכמה דקות תדמית הכוללת מסר וחזון? בכלל, איך אפשר להציג עשייה שעניינה ערכים, עמדות ורגשות? לשם כך דרוש יוצר של סרטי תדמית, המבין שפה ערכית, קולט את המסר של המוסד החינוכי ויודע לתרגם אותו למדיה אור-קולית.
כזה הוא אמציה האיתן, היוצר כבר תריסר שנים סרטי תדמית ערכיים באולפני אתרוג ("סרטים שיש בהם טעם"). ברזומה שלו: סרטי תדמית לגיוס תלמידים, סרטי תדמית להתרמות בחו"ל וסרטי תדמית לאירועי סיום בהשתתפות ההורים.
פרס חינוך ארצי ניתן השנה למועצה האזורית חבל מודיעין, בהפרש ניקוד ניכר מהמקום השני. מבלי לפגוע בזכויות של מחלקת החינוך בחבל מודיעין ומבלי לבטל את פועלם של אנשי החינוך בתחומי המועצה, ברור לכולם שהסרט המייצג שהופק ע"י אולפני אתרוג "עשה את העבודה". נכון, העבודה היא עשייה חינוכית של חודשים ושנים, הנפשות הפועלות הם אנשי החינוך בשדה. אבל לולא הסרט המייצג, המסר לא היה עובר לועדת הפרס, וצריך גם לדעת איך להעביר את המסר.
אנשי חינוך כבר השכילו להבין שיש הכרח בתיעוד העשייה ('לא תיעדת - לא עשית') אבל כמה מצלמים? ואם מצלמים, למי מראים? ואיך מציגים? כמה אלבומי תמונות יש בבית הספר? לכמה מהם יש כותרת ותאריך? מה עושים עם אלפי התיקיות הדיגיטאליות שמייצרת המצלמה הבית-ספרית (אם יש כזו בכלל)? מורים נבונים מסריטים בוידיאו הפרטי שלהם פעילויות מיוחדות, כנסים ותערוכות. איפה כל החומר? איך (אם בכלל) מנצל מנכ"ל המוסד את המשאב הזה לטובת גיוס תלמידים ולהתרמות?
אולפני אתרוג מזמינים את מוסדות החינוך להכין סרט תדמית הפונה לתלמידים, לקראת הרישום לשנה"ל הבאה.
המנכ"לים מוזמנים לייצר סרט תדמית בשפה זרה לגיוס תרומות.
המנהלים מוזמנים לתעד תהליכים, ערכים וחזון בית-ספרי, להצגה בפני ההורים ומשרד החינוך.
מנהלי מחלקות חינוך מוזמנים להתרשם מההשפעה שיוצר סרט תדמית המופק באולפני אתרוג. אולי בשנה הבאה תזכו גם אתם בפרס החינוך?